Видавництво Національного університету «Острозька академія»
19.12.2019
Янковська Ж. Архетипний складник української літератури (аналітичні студії) : навч. посіб. / Жанна Янковська. — Острог : Вид-во НаУОА, 2019. — 354 с.
Архетипи як вічні константи людства загалом та маркери нації зокрема наскрізь пронизують людське буття й мають здатність відображатися в різних сферах культури й життєдіяльності того чи того етносу. Оскільки література є художнім відображенням дійсності, то в ній, навіть поза усвідомленням автора, також чітко простежуються певні архетипи, найчастіше як архетипні універсальні концепти, наприклад, «Дім – Поле – Храм» або архетипні образи (хліба, дороги, воріт, сорочки, Мудрого Старого, Дому і т. п.).
У посібнику подано студії окремих літературних творів із застосуванням (як доповнення до наявного літературознавчого аналізу) інтердисциплінарного методу та «методу архетипів», що дає змогу подивитися на зображувані події ніби зсередини, краще уявити конкретний, відображений у творі хронотоп, зрозуміти причинно-наслідкові зв’язки описаного. Це дозволяє значно доповнити традиційне прочитання твору, а іноді й зовсім по-іншому сприйняти його. Застосована методологія є також своєрідним ключем для самостійного аналізу художніх творів із такої точки зору для глибшого їх розуміння.
До аналізу залучено твори, що представляють кілька літературних періодів та напрямів. В основному це проза Пантелеймона Куліша, Ганни Барвінок, Олекси Стороженка, Тараса Шевченка, Панаса Мирного, Богдана Лепкого, Григора Тютюнника а також ліро-епічні поеми Тараса Шевченка «Катерина» і «Наймичка». Цей перелік є далеко не повним, у перспективі – дослідження інших творів українських та зарубіжних авторів.
06.07.2018
Методичні поради з методики викладання української мови у вищих навчальних закладах
Курс методики викладання української мови у вищих навчальних закладах включає навчальний матеріал, необхідний для вироблення чіткого уявлення про зміст викладацької праці й основні орієнтири її виконання, призначений ознайомити студентів із методичними та педагогічними засадами організації навчального процесу, сутністю науково-дослідної роботи у вищих навчальних закладах, а також особливостями реформування системи вітчизняної освіти, що полягають в об’єднанні досягнень науково-педагогічного прогресу з духовним розвитком людини, формуванням її наукового світогляду, культурним збагаченням, у забезпеченні професіоналізму й комунікативної компетентності майбутнього фахівця. Практичні заняття сприяють формуванню у студентів-філологів професійної компетентності: виробленню вмінь сприймати, розуміти, систематизовувати наукову інформацію з різних джерел; співвідносити теореотичні знання з потребами вищої школи; втілювати нові методичні ідеї у практику навчання лінгвістичних дисциплін; планувати, організовувати й аналізувати різноманітні види навчальних занять; використовувати найбільш ефективні методи і прийоми навчання у вищих навчальних закладах.
06.07.2018
Самчук У. О. Плянета ДІ-ПІ: нотатки й листи ; П’ять по дванадцятій: записки на бігу
Ще один автобіографічний твір Самчука повоєнного періоду — «Плянета ДІ-ПІ». У ньому розповідається про долю українців із таборів переміщених осіб у Німеччині в 1945–1948 рр. Це оповідь про післявоєнну хвилю української еміграції, представники якої не хотіли жити в «радянському раю» і свідомо обрали для себе вільний світ. Звичайно, дорога в цей світ для них була нелегкою. Нелегким було й життя в таборах для переміщених осіб. Але навіть у непростих таборових умовах були українці, які знаходили сили займатися питаннями мистецтва, творити далеко за межами України українську культуру. Серед них був і Улас Самчук — один із організаторів МУРу (Мистецького Українського Руху).
06.07.2018
Традиційні й нові медіа у формуванні громадянського суспільства
У монографії порушено одну з чільних й актуальних проблем у галузі соціальних комунікацій — формування громадянського суспільства масовокомунікаційним дискурсом. Авторський колектив по-різному бачить, інтерпретує та шукає ефективні механізми побудови громадянського соціуму, але доходить спільної думки: роль як традиційних, так і нових медій у цьому процесі одна з визначальних. Видання розраховане на фахівців у галузі соціальних комунікацій, науковців, викладачів і студентів вищих навчальних закладів, політологів та всіх, хто цікавиться проблемами розбудови громадянського суспільства.
06.07.2018
Ковальчук В. Б. Правосвідомість як фактор утвердження демократичних основ державного та суспільного ладу
Монографія присвячена аналізу сутності правосвідомості та її впливу на суспільно-політичні процеси в державі і суспільстві, а також розкриттю особливостей формування громадянської правосвідомості. Дослідження містить аналіз правосвідомості як елементу правової системи держави та впливу цього явища на такі її складові як система права, правотворчість та правозастосування. У роботі визначено основні критерії оцінки правосвідомості кандидатів на посади в органах державної влади та суддівському корпусі. У монографії досліджено систему правових цінностей сучасного громадянського суспільства, а також розкрито значення правосвідомості як фактору утвердження активної громадянської позиції та охарактеризовано особливості правосвідомості в період демократичного транзиту. Визначено сутність зрілої правосвідомості та фактори, що впливають на її формування. З’ясовано роль правосвідомості в процесі легітимації державної влади і забезпеченні режиму законності та правопорядку. Монографія адресована науковцям, законодавцям, державним службовцям, викладачам, аспірантам, студентам правникам та всім, хто цікавиться проблемами теорії права та держави.
06.07.2018
Мацієвський Ю. В. Як писати наукові роботи з політології?
У навчальному посібнику автори пропонують відповіді на питання, що стосуються методології дослідження. У десяти розділах розглянуто його основні етапи — від формулювання проблеми до аналізу та інтерпретації даних. Особливу увагу зосереджено на послідовності дослідницьких кроків, використанні кількісних методів, написанні тексту та його оформленні. Рекомендовано студентам, аспірантам, науковцям і всім, хто цікавиться питаннями політичних досліджень.
06.07.2018
Ковальчук І. В. Lecture communicative d’apres le roman de Guy de Maupassant «Une vie»
Посібник допоможе студентам більш досконало і цілеспрямовано підходити до вивчення літературного тексту, доходити сутності викладених ідей.
05.07.2018
Зінчук Д. О. Теорія держави та права: інтерактивний курс
У книзі здійснено спробу аналізу української історіографії академічної доби (з кінця ХVІІІ ст. до нинішнього часу) через призму суспільних і політичних контекстів її історії. Не випускаючи з уваги інтелектуальних, персоналійних, інституційних вимірів українського професійного історіописання, автор пропонує модель національної історіографії як передусім суспільно-політичного явища. Посібник призначений для студентів, слухачів магістерських програм і аспірантів історичних факультетів, а також для професійних істориків. Окрім того, він може бути корисним для широкого кола читачів, небайдужих до минулого й сучасного української історіографії.
05.07.2018
Зайцев М. Ранні грецькі філософи (від Фалеса до Демокрита)
В посібнику розглянуто становлення античної філософії від Фалеса до софістів і Сократа. Здійснено виклад ідей перших філософів як в змістовно предметному плані, так і в плані логіки становлення філософії як специфічно теоретичного способу осягнення світу. Посібник виник на основі і в формі лекцій курсу історії філософії, що протягом ряду років читався для студентів-культурологів Національного університету «Острозька академія».
05.07.2018
Комов О. Д. Рівненщина та Чорнобильська аварія. 30 років потому.
У першому розділі видання автори в доступній формі розповідають про радіацію, її вплив на організм людини, дають основні поняття про природний та штучний радіаційний фон, глобальні опади та формування дозових навантажень на населення за рахунок іспитів ядерної зброї, специфіку ґрунтів Рівненського Полісся. У другому розділі описано радіаційний стан після аварії на Чорнобильсь кій АЕС, роботу фахівців санітарної служби області в ліквідації наслідків аварії безпосередньо в «чорнобильській зоні» Київської області. У стислій формі надано результати досліджень радіаційної обстановки, яка склалася після аварії, радіоактивного забруднення ґрунтів, продуктів харчування на території області; шляхи подолання бюрократичних перепон радянського часу в питанні визнання частини області як радіаційно «забрудненої». Наведено дані про доступ, який для пересічних громадян був обмежений. У третьому розділі акцентовано увагу на питаннях вивчення негативного впливу наслідків аварії на ЧАЕС. Результати науково-практичних досліджень опубліковані авторами у вітчизняних та зарубіжних наукових виданнях за напрямами: гігієнічна оцінка стану радіаційного забруднення довкілля та доз опромінення населення Поліських районів Рівненської області; визначення впливу радіаційного фактору на стан захворюваності, зокрема вроджених вад розвитку; оцінка ролі Чорнобильської аварії населенням Рівненської області.